Mobil 5 - Tyget Södra Näs

Köpvillkor webshop

Allmänt

Tyget.se levererar för tillfället enbart inom Sverige.
I priserna ingår moms med 25%.
Du måste vara över 18 år för att handla själv från Tyget.se (oavsett vilket betalningsalternativ du väljer) Är du under 18 år så måste du ha förmyndares tillstånd. Tyget.se har godkänd F-skattsedel.

Vi förbehåller oss rätten att produkterna kan vara slutsålda eftersom vi även säljer samma produkter i vårt butik i Träslövsläge.

Leverans

Alla paket skickas via Posten. Leveranstiden är normalt mellan 2-5 arbetsdagar inom Sverige. Vid eventuella förseningar meddelas kunden via den mejladress som uppgivits i beställningen. Sara Laholm ansvarar inte för förseningar/skador/förkomna försändelser orsakat av posten. För paket som inte hämtas ut och måste skickas om debiteras en avgift på 59kr.  

Betalningsalternativ

Betalning görs via:

  •  Swish
  • Klarna faktura eller kort

Frakt

Frakten är 59 kronor oavsett köpesumma och sker med spårbart postpaket

Ångerrätt och retur

Vid köp av varor från Tyget.se har du som konsument på det sätt som närmare anges i lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, i vissa fall rätt att frånträda ett köp (ångerrätt). Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att till Tyget.se lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag du tog emot den beställda varan (ångerfristen). 
Ångerrätten gäller enbart på oanvända varor av hygieniska skäl. Ej returrätt på metervaror eller produkter uppsydda efter beställning. 

Vill du använda dig av ångerrätten ska du som kund kontakta Tyget.se via mejl till sarah@tyget.se 

Vid utövandet av ångerrätten ska varan återsändas till Tyget.se inom 14 dagar från att du mottagit varan. Du som kund betalar returkostnaden. Produkten sändes i retur till nedan adress:
Tyget.se
Storgatan 11
432 75 Träslövsläge

VIKTIGT!! Lägg i en lapp i paketet med hela ditt namn och ordernummer så att jag vet vem det kommer ifrån. 
Det belopp som du betalat för varan inklusive ursprunglig fraktkostnad återbetalas senast inom 30 dagar ifrån mottagandet av ditt meddelande om utövande av ångerrätten, förutsatt att Tyget.se inom denna tid fått varan i retur, eller ett kvitto på att varan sänts tillbaka. Återbetalning kan komma att göras på annat sätt än på det sätt som betalningen gjordes. 
Du kommer själv få stå för frakten när du skickar tillbaka varan. 

Du har rätt att undersöka varan i den utsträckning som krävs för att fastställa varans egenskaper. Du kan dock bli skyldig att ersätta Tyget.se för värdeminskning om varan har använts eller hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Sådant prisavdrag kan uppgå till varans totala pris.

Reklamation

Kund som vill göra gällande fel i varan ska inom skälig tid från det att felet upptäktes reklamera varan till Tyget.se. Reklamation får dock ej ske senare än 1 år efter det att varan mottagits. Det belopp som du betalat för varan inklusive ursprunglig fraktkostnad återbetalas senast inom 30 dagar ifrån mottagandet av ditt meddelande med dina kontouppgifter. 

Kundservice

Du kan nå Tyget.se via mejl alla vardagar. Vi svarar inom 48 timmar. Mejla här: sarah@tyget.se

0340-671177
sarah@tyget.se

Storgatan 11, Träslövsläge